Blog

Jana Jáčová a účetnictví v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti účetnictví a marketingu účetních služeb glosuje Jana Jáčová, majitelka UOL Účetnictví .

PETR MAJERIK | 17. 9. 2020

Karel Friml a rozhlasová reklama v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti rádiové reklamy hodnotí Karel Friml, ředitel divize národního obchodu RADIOHOUSE a lektor na VŠKK.

PETR MAJERIK | 2. 9. 2020

Milan Medek a CSR v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti společenské odpovědnosti firem (CSR) a pojišťovnictví popisuje Milan Medek, CSR manažer pojišťovny Kooperativa.

PETR MAJERIK | 1. 9. 2020

Zdeněk Hašek a marketingové příležitosti v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti marketingových komunikací komentuje Zdeněk Hašek, marketingový odborníka a lektor na VŠKK a UNYP.

PETR MAJERIK | 26. 8. 2020

Petra Průšová a marketingové výzkumy v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti marketingových výzkumů komentuje Petra Průšová, CEO Kantar Consumer Insights CEE a lektorka na VŠKK.

PETR MAJERIK | 24. 8. 2020

František Kotleta a literatura a nakladatelský byznys v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti literatury a vydavatelského byznysu popisuje Leoš Kyša, spisovatel, scénárista, dokumentarista a vlastně cokoliv, co ho ještě napadne. A také literární agent a přednášející kreativního psaní na Vysoké škole kreativní komunikace a moderních komunikačních metod na Slezské univerzitě v Opavě. Hlavně však autor sci-fi a fantasy knih pod pseudonymem František Kotleta.  

PETR MAJERIK | 21. 8. 2020

Jiří Beran a instore marketing v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti instore marketingu komentuje Jiří Beran, vedoucí konzultant a jednatel portálu www.mistoprodeje.cz.

PETR MAJERIK | 19. 8. 2020

Vítek Šubert a startupy v dobách koronaviru - II

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Jako první komentuje situaci odborník na startupy Vít Šubert, CEO Unicorn Attacks.

PETR MAJERIK | 16. 8. 2020

Jak pracovat se SILVER GENERATION 50+

U našich polských sousedů vydali zajímavou odbornou publikaci, zaměřenou na cílovou skupinu 50+. Protože i u nás je tato problematika zatím hodně podceňovaná, požádal jsem jejího spoluautora a mého bývalého kolegu Wojciecha Kowalczyka, aby se s českými čtenáři exkluzivně podělil o nejzajímavější zjištění.

PETR MAJERIK | 10. 7. 2020

Jak využít znalostí o výdajích do reklamy a jejich očekávaných trendech pro vyšší efektivitu našich budoucích kampaní?

Rukopis tohoto textu jsem odevzdal redakci časopisu Marketing a komunikace těsně před vypuknutím koronavirové krize.
Řada v něm uvedených postupů pozbývá nyní na nějakou dobu platnost.
V následujících měsících, kdy nebude mít smysl vycházet z dat o historických výdajích do reklamy v jednotlivých segmentech tak, jako tomu je v dobách stabilního prostředí, se totiž při tvorbě marketingových a mediálních rozpočtů budeme muset mnohem více spoléhat na náš selský rozum, v kombinaci s ochotou riskovat.

PETR MAJERIK | 20. 5. 2020

Josef Havelka a strategie značek v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
Ve dvacátém rozhovoru odpovídá reklamní guru Josef Havelka, TFO v Contagious Praha.
A protože situace se pozvolna vrací k normálu a v nejlepším se má přestat, tímto rozhovorem se prozatím uzavírá naše "koronavirová" série.
Děkuji všem jejím čtenářům za zájem, zpětnou vazbu a podporu!
Nelze vyloučit, že se v budoucnosti opět setkáme u podobného formátu.

PETR MAJERIK | 12. 5. 2020

Jiří Lelek a influencer marketing v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V devatenáctém pokračování odpovídá Jiří Lelek, New Business Development Manager z Lafluence, on-line platformy propojující inzerenty s influencery.

PETR MAJERIK | 11. 5. 2020

Kamil Čermák a energetika v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V osmnáctém pokračování odpovídá Kamil Čermák, předseda představenstva a CEO ČEZ ESCO.

PETR MAJERIK | 27. 4. 2020

Jana Jáčová a účetnictví v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V sedmnáctém pokračování odpovídá Jana Jáčová, majitelka UOL Účetnictví.

PETR MAJERIK | 23. 4. 2020

Tomáš Rosák a stavebnictví v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V šestnáctém pokračování odpovídá Tomáš Rosák, Generální ředitel Saint Gobain Česká republika a východní Evropa.

PETR MAJERIK | 21. 4. 2020

Tomáš Roreček a nejen reklamní texty v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V patnáctém pokračování odpovídá Tomáš Roreček, Ideamaker & Copywriter, Roreczech s.r.o., manažer školní komunikační agentury Kreativní kancl (VŠKK), hudební textař (Chinaski aj.).

.

PETR MAJERIK | 20. 4. 2020

Erika Luzsicza a placené televize v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V dalším pokračování odpovídá Erika Luzsicza, Managing Director ve společnosti AXOCOM.

PETR MAJERIK | 14. 4. 2020

10 odborníků nám prozradilo, co nás po karanténě velmi pravděpodobně čeká v byznyse a marketingu - část I

V uplynulých dvou týdnech jsem požádal přední odborníky z různých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
Pojďme si shrnout jejich hlavní myšlenky a odhady vývoje do budoucna.
Na základě pozitivní čtenářské odezvy budu v rozhovorech s dalšími odborníky nejen na marketing i nadále pokračovat.

PETR MAJERIK | 6. 4. 2020

František Kotleta a literatura a nakladatelský byznys v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V desátém pokračování odpovídá Leoš Kyša, spisovatel, scénárista, dokumentarista a vlastně cokoliv, co ho ještě napadne. A také literární agent a přednášející kreativního psaní na Vysoké škole kreativní komunikace, a moderních komunikačních metod na Slezské univerzitě v Opavě. Hlavně však autor sci-fi a fantasy knih pod pseudonymem František Kotleta. 

PETR MAJERIK | 3. 4. 2020

Milan Medek a CSR v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V osmém pokračování odpovídá Milan Medek, CSR manažer pojišťovny KOOPERATIVA.

PETR MAJERIK | 1. 4. 2020

Pavel Vopařil a e-commerce v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V sedmém pokračování odpovídá Pavel Vopařil, odborník na oblast e-commerce, CEO Bonami a Venture Partner MITON.

PETR MAJERIK | 31. 3. 2020

Karel Friml a rozhlasová reklama v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V šestém pokračování odpovídá expert na rádiovou reklamu Karel Friml, ředitel divize národního obchodu, RADIOHOUSE.

PETR MAJERIK | 30. 3. 2020

Jozef Haládik a reklamní právo v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V pátém pokračování odpovídá Jozef Haládik, podnikatel a český a slovenský advokát, specializující se na oblast obchodního práva, včetně práva reklamního a mediálního.

PETR MAJERIK | 27. 3. 2020

Vítek Šubert a příležitosti startupů v dobách koronaviru

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
Jako první odpovídá Vítek Šubert, odborník na startupy, spoluzakladatel firmy Unicorn Attacks.

PETR MAJERIK | 23. 3. 2020

MEDIA CREATIVE SOLUTIONS AS A NEW STANDARD PART OF THE MEDIA BRIEF AND MEDIA PROPOSAL

In the changing environment of marketing communications, with increasing number of advertising campaigns, stronger competition and media clutter, it is more and more important for advertisers to make their campaigns special and unique, in order to make them visible. One of the options is to use media creative solutions. Both new extraordinary ideas, as well as complex solutions, based on a common platform, connecting together an innovative approach in the area of creative, media and production.

PETR MAJERIK | 11. 12. 2019

Přežije Deník N?

Symbolicky v den výročí vzniku Československa odstartoval projekt nového titulu Deník N. Náklady na provoz mají kromě vstupních investic postupně pokrýt příjmy od předplatitelů.  Protože se zdá, že se může jednat o projekt chvályhodný, zamysleme se, jak případně vylepšit stávající nastavení.

PETR MAJERIK | 5. 11. 2018

Na vzdálenosti záleží

Jsme k zastižení kdekoliv a kdykoliv, včetně víkendů a dovolených a naše okolí s tím jaksi automaticky počítá.

PETR MAJERIK | 11. 2. 2018

Jak na video?

Klasické televizní spoty v on-line prostředí většinou nefungují.

PETR MAJERIK | 16. 9. 2017

Vybrané trendy vydavatelského byznysu

Jedním z východisek ze situace, kdy klesají příjmy z prodeje tištěných verzí časopisů a deníků i z inzerce do tištěných médií a čtenáři se stále brání ve větší míře platit za on-line obsah, je rozšíření nabídky vydavatelských domů o vytváření kvalitního komplexního obsahu na klíč pro zadavatele reklamy.

PETR MAJERIK | 27. 5. 2017

Takový ten náš průměrný zákazník

Při diskuzi nad přípravou nové reklamní kampaně se mnohokrát setkáme se situací, kdy nemáme úplně přesně zmapovánu naší cílovou skupinu. Následuje tak její analýza. Ale někdy se můžeme setkat i se snahou vše urychlit a vzít v potaz „takového toho našeho průměrného zákazníka“.

PETR MAJERIK | 3. 2. 2017

Mýty v plánování médií

Podobně jako i jiné obory, tak i plánování médií se nevyhne mylným doměnkám, se kterými se často setkáváme už v samotném zadání kampaně. Jaké tedy jsou hlavní mýty v plánování médií?

PETR MAJERIK | 14. 1. 2017

Jak dohnat jedničku na trhu?

V praxi marketéři často usilují v rámci svých střednědobých cílů o dohnání konkurence. Může se jednat o případ, kdy se jako číslo pět v segmentu chceme dostat do první trojky, nebo kdy se jako dvojka chceme stát lídrem.

PETR MAJERIK | 23. 6. 2016

Má šestý smysl v reklamě smysl?

Jedním z v praxi poměrně opomíjených hledisek výběru vhodných médií je schopnost daného mediatypu působit na jednotlivé lidské smysly, tedy zrak, sluch, čich, hmat, chuť a případně i na šestý smysl.

PETR MAJERIK | 29. 5. 2016

Zpátky ke kořenům

Velká většina kampaní je standardní. Nejsou špatné, ale chybí jim to základní: nosná myšlenka, propojující synergicky jednotlivé složky kampaně, ať už se jedná o kreativitu nebo unikátní mediální řešení.

PETR MAJERIK | 21. 3. 2016

Kdy mají mediální akvizice smysl?

Zcela zásadním předpokladem úspěšné akvizice je, že kupující bude schopen odkoupenou firmu řídit lépe, než původní majitel. Například díky synergiím se svým standardním byznysem.

PETR MAJERIK | 14. 3. 2016

Proč uspěl Karel

5 důvodů úspěchů kampaně K. Schwarzenberga v 1.kole prezidentských voleb z pohledu komunikačního plánování

PETR MAJERIK | 13. 1. 2013

Obchodníci s deštěm

Sledovanost televize je velmi závislá na aktuálním vývoji počasí. S rostoucí teplotou ubývá diváků a prodejci reklamního prostoru tak zažívají zejména v období High Season, kdy je pro velký zájem inzerentů nedostatek reklamního prostoru, opravdová muka. Někdy to může vést až k jejich zkratkovitému jednání. Buďme na ně proto v takovýchto těžkých dobách hodní. Vlivem počasí na sledovanost televize se podrobně zabývá ukazatel Meteoindex společnosti Mediaresearch, která je realizátorem TV metrového měření pro ATO.

PETR MAJERIK | 16. 4. 2012

Jaký bude ten příští rok?

Čas se zrychluje a vše prostupující energie rezonují s nebývalou silou. Je na každém z nás, jak se na danou situaci připraví.

PETR MAJERIK | 3. 1. 2012

Ďábel je v detailu

„Zkrátka a dobře, musíš se odlišit, vzbudit zvědavost a tím přitáhnout pozornost svého okolí“

PETR MAJERIK | 1. 10. 2011

Před přípravou kampaně si posviťte na média

V posledních letech jsme svědky situace, kdy si postupně i majitelé menších a středních čekých podniků uvědomují nutnost zabývat se marketingovými aktivitami. Čím dále většímu počtu lidí je jasné, že marketing neznamená jen výrobu propisek či kalendářů s reklamním logem a pořádání výstav, což byly v minulosti typické činnosti takzvaných reklamních oddělení. Se vstupem České republiky do evropské unie konkurence ve většině segmentů sílí a marketing se tak stává doslova denní potřebou a nutností.

PETR MAJERIK | 17. 12. 2009