Blog

Jak efektivně na mediální kampaň??? F. A. Q.

12. 7. 2022, 7:00

Když jsem začal publikovat TIPY „JAK EFEKTIVNĚ NA MEDIÁLNÍ KAMPAŇ“ nečekal jsem, jak velkou odezvu vyvolají. A protože se řada dotazů opakovala, zveřejňuji odpovědi na ty nejčastější z nich.

Jak vůbec vznikl nápad na uveřejňování TIPŮ?

Řadu let si průběžně poznamenávám nápady a náměty, které se týkají plánování médií, stejně jako odpovědi na dotazy zadavatelů reklamy k této problematice. Vedle toho se mě v posledních letech několik lidí z mého okolí ptalo, jestli na toto téma nechci napsat knihu. A protože se mi do velkého formátu zatím nechce, řekl jsem si, že tedy alespoň sepíšu krátké texty z oblasti plánování médií.

Kolik TIPŮ vlastně dohromady bude?

Námětů mám momentálně více než sto a řekl jsem si, že z nich vyberu padesát nejzajímavějších a pak se rozhodnu, jestli pokračovat i dále.

Jaká je frekvence zveřejňování TIPŮ?

Kopíruje průběh „FRONT LOADED“ kampaně, která je intenzivní na začátku a po vybudování dostatečného zásahu se frekvence snižuje. V úvodu jsem tedy začal se dvěma TIPY týdně, pak přešel na týdenní frekvenci a nyní je myslím optimální uveřejnit dva TIPY za měsíc, protože všeho moc škodí. Přes prázdniny zvažuji maximálně jeden až dva TIPY měsíčně, protože většina z nás řeší dovolené a čas se stává relativním.

Jaká je struktura TIPŮ?

TIPY mají obvykle dvě části. První je konkrétní doporučení na postupy, které mohou navýšit efektivitu naší mediální kampaně. Ve druhé části uvádím buď nějaký relevantní příklad z praxe nebo pokud možno zábavný příběh, který se daného tématu dotýká.

Prozradíš všechny „fígle“ z oblasti plánování médií?

Určitě ne😊. Soustředím se na ty, které už se postupně stávají známějšími a ty nejnovější budu nejprve sdílet zejména s klienty, na přípravě jejichž kampaní se podílím.

Jaká je odezva na TIPY?

Odezva mě příjemně překvapila, protože plánování médií je přeci jen poměrně úzká disciplína. A i když do ní obvykle plyne největší část marketingových rozpočtů, bývá podle mých zkušeností docela často podceňována. U zatím uveřejněných TIPŮ se počet zobrazení pohybuje v průměru kolem čísla 1.500. Rekordem je číslo vyšší než 3.200 zobrazení. Nejcennější odezva ale přichází při osobních schůzkách a telefonátech, díky čemuž vlastně vznikl i tento příspěvek.

O publikování vybraných TIPŮ, které mají vztah ke kampaním obchodních řetězců mě také požádal oborový B2B portál www.mistoprodeje.cz.

Vypozoroval jsi, co ovlivňuje míru odezvy?

Jednoznačně největší pozornost přitahují TIPY, které doprovází nějaká vtipná fotografie, která s nimi tematicky souvisí. TIPY zveřejňuji na svém blogu a následně sdílím na LinkedIn. Přestože to je profesní síť, i tady jednoznačně platí veškeré poučky na upoutání pozornosti, co se týká titulku, obrazové dokumentace a podobně. Dále je samozřejmě důležitý i den a čas zveřejnění příspěvku.

Kdo je vlastně cílovou skupinou TIPŮ?

Jsou to hlavně majitelé a marketingoví manažeři středně velkých společností, kteří si obvykle zabezpečují reklamní kampaně sami, nebo s využitím externích specialistů na jednotlivé odbornosti. Sekundární cílovou skupinou mohou být i studenti marketingu a začínající marketéři, terciální i pracovníci kreativních agentur a médií, kteří chtějí znát širší souvislosti.

 

Vizuál: AnFas

PETR MAJERIK
media coach