Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 2: Jak prodloužit délku naší OOH kampaně?

14. 4. 2022, 10:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Při plánování reklamních kampaní v oblasti venkovní reklamy je třeba dodat v dostatečném předstihu podklady k instalaci.

Třeba plakáty na billboardy je nutno doručit do skladu příslušné billboardové společnosti zhruba sedm pracovních dní předem. Když nedodáte plakáty včas, budou sice samozřejmě také vylepeny, ale pravděpodobně o něco později, než když je dodáte v požadovaném termínu (nebo dokonce s mírným předstihem).

Billboardové kampaně se v ČR většinou pronajímají na čtyři týdny, od 1. do 28. dne daného měsíce a na instalaci plakátů mají lepiči většinou tři dny.

Když dodáte plakáty včas, nebo dokonce v předstihu, může být vaše kampaň vylepena již kolem 29. dne předchozího měsíce, zatímco v opačném případě také až kolem 3. dne následujícího měsíce. Lepiči zkrátka obvykle kampaně vylepují v pořadí, ve kterém plakáty obdrží. Včasné dodání plakátů tak může kampaň prodloužit až o šest dní!

Když jsem na počátku mé práce v reklamní branži  začínal v agentuře DDB NEEDHAM na pozici Account Manažera, neexistovala ještě specializovaná mediální oddělení. Billboardy pro našeho klienta McDonald´s jsem tak vybíral osobně. Nikdy jsem ale sám nenavštívil žádný sklad, kam se plakáty odvážejí. V mediálních agenturách tuto agendu zase řeší produkce ve spolupráci s nákupčím OOH. Když jsem pak před sedmi lety začal v oblasti plánování a nákupu médií pracovat jako freelancer, obloukem jsem se k výběru nosičů venkovní reklamy vrátil. A řekl jsem si, že se do toho skladu musím alespoň jednou v životě podívat a poznat zákulisí této branže! Naložil jsem místo kurýra role s plakáty na bigboardy do vlastního auta a ve skladu BIGMEDIA na ně vyfasoval nákupní vozík, kterým z parkoviště vše pohodlně převezete až na místo určení:).

Jen pro zajímavost: Jedna role plakátu na bigboard váží téměř 5 kg a na 100 ks potřebujete tři nákupní vozíky. Měl jsem tam zajet raději s lehčími a méně objemnými plakáty na billboardy:).

 

Foto: Petr Majerik

 

PETR MAJERIK
media coach