Blog

Jaký bude ten příští rok?

3. 1. 2012, 9:12

Čas se zrychluje a vše prostupující energie rezonují s nebývalou silou. Je na každém z nás, jak se na danou situaci připraví.

Konec roku 2011 gradoval dramatickou tečkou, která překryla všechny ostatní události. Dramatik na dálku zinscenoval zostuzení politické garnitury v přímém přenosu a navíc před celým světem. Po opuštění funkce mu nevěnovali pražádnou pozornost a teď se vše snažili dohnat za tři dny. Tato rehabilitace síly slova nebyla pohřbem jeho, ale jich samotných. Většině z nich to zatím ale nedošlo.

Dramatik se navíc dokázal dopředu vyrovnat se svou smrtelností, za což mu byl umožněn odchod ve spánku. To je další námět k zamyšlení pro naši současnost, vymknutou z kloubů, jak praví klasik.

Nedávno jsem se dočetl, že čas, jak jej běžně chápeme, neexistuje. Podle kvantové fyziky probíhá minulost, přítomnost i budoucnost souběžně. Jen naše omezené smysly toto nedokážou postihnout.

Marketing se s tím ale v roce 2011 vyrovnal po svém. Uvědomil jsem si to při zhlédnutí vánoční kampaně společnosti Vodafone s Velikonoční tematikou. Články, popisující tuto kampaň, vycházely z předpokladu, že zadavatel předběhl dobu a vše je předem naplánovaný záměr.
Co když je tomu ale jinak? Nemůže se třeba jednat o kampaň, kterou kvůli úsporným opatřením nebylo možno stihnout natočit do dubna 2011 a tak byla z nouze upravena a nasazena až během období Vánoc? Nebyla by to geniální ukázka toho, jak z nevýhody udělat přednost? Podobně přeci kdysi Prima využila katastroficky vyhlížející situace kolem vily Vyvolených, kdy neočekávaným přestěhováním jejich obyvatel ke slovenským sousedům vše zachránila a navíc navýšila sledovanost tohoto pořadu v obou zemích!

A těch příkladů prolínání časových rovin je mnohem víc: lednové slevy už před Vánoci, nákup vánočních dárků naopak až v lednu, během slevových akcí a tak podobně.
Ať tak či onak, čeká nás velmi zajímavý rok, opředený věštbami o konci světa nebo reálnými hrozbami o krachu ekonomiky a rozpadu evropské unie. Přitom jde primárně o přirozený začátek přerozdělování celosvětového bohatství mezi vyspělým západem a rozvíjejícím se východem a částečně také mezi na výkonnost zaměřeným severem a bezstarostným jihem.
Čas se zrychluje a vše prostupující energie rezonují s nebývalou silou. Je na každém z nás, jak se na danou situaci připraví. Já osobně doporučuji dvě věci.

Za prvé: Ignorovat negativní zpravodajství, které se v posledních letech ukájí vytvářením katastrofických zpráv.

A za druhé: Vytvářejme aktivně svůj život. Zkuste si každý večer napsat vlastní horoskop událostí, které byste uvítali během následujícího dne a po probuzení jej považujte za předem daný. Uvidíte, začnou se dít věci. Nebo si alespoň hoďte kostkou s šestkami na všech stranách.

Jaký tedy bude rok 2012? Takový, jaký si ho uděláme. Je pro nás všechny bezesporu unikátní příležitostí zbavit se zažitých předsudků a podívat se na věci nově. A komu se podaří alespoň toto, může do roku 2012 vstoupit s důvěrou a nadějí!

Publikováno na MediaGuru v lednu 2012

PETR MAJERIK
media coach