Blog

Milan Medek a CSR v dobách koronaviru - II

1. 9. 2020, 8:30

Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti společenské odpovědnosti firem (CSR) a pojišťovnictví popisuje Milan Medek, CSR manažer pojišťovny Kooperativa.

Téměř před půl rokem jsme spolu probírali možné dopady koronakrize na
oblast CSR. Co z vašich očekávání se naplnilo?

 

V začátku krize bylo jasné, že vstupujeme do nestandardního režimu, pokud jde o flexibilitu práce - práce na dálku, způsob řízení a motivace týmů...  Procesy, které dříve trvaly měsíce nebo roky, krize uspíšila a přinesla rychlá řešení - během několika dnů začaly i velké týmy, zajišťující životné důležité činnosti pojišťovny, fungovat efektivně na dálku.


A co nového vás naopak překvapilo?

 

Překvapilo mě, že nejde o dočasné řešení. Po půl roce je jasné, že některé věci se k "normálu" nevrátí. Prostě proto, že to není potřeba. Protože jde o často výhodnější řešení pro firmu i zaměstnance. Nová pravidla např. umožňují manažerům řady útvarů vyčlenit některé týmy trvale na homeoffice nebo vytvořit sdílená pracovní místa.

Jaký očekáváte ve vaší oblasti vývoj v nejbližších měsících?

 

Pojišťovna je indikátorem ekonomické stability země, i když s určitým zpožděním. Ekonomické dopady koronakrize na pojišťovnictví se projeví se zpožděním, podobně tomu bylo i po roce 2008. CSR bude muset být o to víc pojímáno nikoliv jako nezištná filantropie, ale jako součást byznys modelu společnosti. V našem případě jde o principy prevence, které chceme dostat do nabídky produktů a služeb. 

PETR MAJERIK
media coach