Blog

Erika Luzsicza a placené televize v dobách koronaviru

14. 4. 2020, 9:00

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí  byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V dalším pokračování odpovídá Erika Luzsicza, Managing Director ve společnosti AXOCOM.

1) Jakým způsobem ovlivnila aktuální situace sledovanost placených televizí?


Placené televizi se v současné chvíli daří a její sledovanost výrazně vzrostla. Lidé mají omezený sociální kontakt, děti nemohou do škol a mnohé firmy vyhlásily plošně home office. To je situace, která sledovanosti nahrává. Placená televize má navíc z dlouhodobého hlediska potenciál v tuzemsku ještě posílit, protože vládní opatření dopadají i na fungování volně dostupných stanic, ty tak musely omezit produkci některých svých pořadů. Placená televize tyto potíže nemá a svoji kvalitu si drží a má tak divákům stále co nabídnout. Pozici nikových kanálů umocňuje i fakt, že se odkládají velké sportovní události a turnaje, takže i tito fanoušci se přesouvají k filmům, seriálům nebo jiným zájmovým kanálům.


2) Ovlivňují uvedené změny nějakým způsobem příležitosti na rozvoj placených televizí v ČR na nejbližší období?

 

Ano, je tu potenciál růstu podílu placené televize na trhu. Každý růst pak podněcuje další rozvoj, ale to je zatím těžké předvídat. Máme za sebou teprve krátké období, abychom byli schopni více analyzovat, co se bude dít, tedy krom zmíněné sledovanosti.

3) Jakým způsobem jste musela vy osobně změnit způsob komunikace a fungování ve vztahu k vašim obchodním partnerům?

 

Ne nijak zásadně, asi jako většina pracujících máme nyní schůzky formou videohovorů a telefonátů. S partnery se bavíme hlavně o tom, jak je možné tuto situaci využít k tomu, aby se nejen udržel stávající počet diváků, ale také do budoucna k akvizici nových předplatitelů. Mediální domy podporují různé aktivity operátorů, například tím, že zpřístupňují širší nabídku kanálů i těm divákům, kteří nebyli původními předplatiteli (buď formou"open window"), nebo nabízí takzvané "new channel preview" pro dočasné zpřístupnění nových kanálů.

 

 4) Sledovanost televize roste, ale jak to vypadá aktuálně s pirátstvím?

 

Smutným vedlejším efektem je bohužel i skokový nárůst pirátství. To je podpořeno zejména tím, že celoplošné televize omezují vlastní tvorbu a uchylují se k reprízám. Aktuální zájem o nelegální obsah poskočil v březnu proti předešlému období zhruba o 165 %. Asi nepřekvapí, že mezi nejžádanější tituly patří filmové hity a oscarové snímky z poslední doby. Na ně se totiž zaměřili i ti, co by standardně šli do kina. Hned za nimi jsou často diskutované trendy seriály.

 

PETR MAJERIK
media coach