Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 25: TENDRY vyhrávají TÝMY tvořené RŮZNÝMI OSOBNOSTNÍMI TYPY

27. 2. 2023, 12:12

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Rozšiřování portfolia klientů mediální agentury se často odehrává prostřednictvím její účasti ve VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍCH.

Jedním z předpokladů úspěchu v nich je kromě kvalitní strategie a vynikajících podmínek v médiích i správný výběr členů prezentujícího týmu nejen s ohledem na jejich zkušenosti, ale i typologii.

A právě různorodost typologie je tady jednoznačně ku prospěchu.

HVĚZDNOU SESTAVU může tvořit třeba extravertní hlavní prezentující ACCOUNT DIRECTOR, jištěný přehlednými výstupy precizního introvertního VÝZKUMNÍKA držícího se v pozadí, oba pod dohledem zkušeného ŠÉFA NÁKUPU, který si potrpí na přesnost a ohlídá dodržení vymezené délky prezentace.

Předpokladem vědomého sestavení funkčního a vítězného týmu, tvořeného vhodnými osobnostmi je poznání typologie každého z jednotlivců.

Této problematice se naštěstí věnuje řada odborných titulů, testů, návodů i specializovaných společností.

V rámci procesu odhalování naší typologie můžeme řešit otázky typu:

Když posuneme poradu na později, začnou opozdilci chodit včas?

Jak přimět reaktivního kolegu k plnění požadovaných úkolů?

Je lepší introvertovi zavolat nebo napsat mail?

Jaký osobnostní typ má zahájit prezentaci?

 

Uvedené skutečnosti o optimálním složení týmů mají samozřejmě platnost i pro ostatní subjekty v oblasti marketingových komunikací, ať už jde o marketingová oddělení zadavatelů reklamy, média či další typy agentur.

Se studenty marketingu VŠKK jsme si při přednášce o typologii členů týmu v rámci předmětu KLIENTSKÝ SERVIS vyzkoušeli na legendárním kytarovém sólu v podání Dona Feldera a Joe Walshe ze skupiny EAGLES odhadnout jejich osobnostní typy. Zamýšleli jsme se nad otázkou, jestli chemie, která mezi nimi zafungovala, nevznikla i díky rozdílům mezi nimi.

 A šlo to dobře!

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach