NEDÁVEJTE FIRMĚ NÁZEV ZAKLADATELE, NEDÁVEJTE FIRMĚ NÁZEV ZAKLADATELE,… Tedy pokud si předem neprověříte všechny možné konsekvence.
V minulosti jsem měl to štěstí moci se postupně podílet na přípravě mediálních strategií hned pro tři automobilky: VW Group, Renault a Hyundai.
A právě na produktovém školení u jedné z nich jsme byli informováni o skutečnosti, že když se vybírá jméno pro nový model auta, řeší se i to, že nesmí mít v žádném jazyce na světě vulgární význam.
Škoda jen, že se obdobně nepostupovalo i při stanovení názvu firmy v nákladní automobilové dopravě, jak vidno na první fotografii, kterou jsem pořídil cestou na Istrii, když mi předtím sklapla čelist.
Bizarní situace ovšem může nastat i v případě, kdy jméno zakladatele vyjadřuje nějakou činnost (viz foto č. 2, které jsem pořídil v časných ranních hodinách, když znavený spící řidič čekal na naložení svého auta štěrkem).
Foto: Petr Majerik