Blog

MEDIÁLNÍ KVÍZ (XIII): Jaké největší VÝPADKY VE VYSÍLÁNÍ TV REKLAMY zažila ČR za poslední čtvrtstoletí?

21. 1. 2024, 9:00

Cílem mediálního kvízu je podívat se na problematiku plánování médií z netradičních úhlů pohledu a přiblížit ji tak i lidem mimo tuto branži.

V souvislosti se včerejším přerušením vysílání na TV Barrandov z důvodu zastavení dodávky elektrického proudu jsem se zamyslel nad největšími neočekávanými výpadky ve vysílání TV reklamy v ČR za poslední čtvrtstoletí.

Obecně patří vysílání TV reklamy pro inzerenty k největším jistotám. Oproti třeba takové venkovní reklamě je totiž mnohem více chráněno před narušením vnějšími vlivy a jeho neočekávané výpadky jsou tak spíše ojedinělé.

Mezi ty nejvýznamnější můžeme zařadit zejména následující situace: 

  • Střet Vladimíra Železného se společností CME o TV NOVA v roce 1999 a jeho přesun z Měšťanské besedy na Barrandov.
  • Krize v ČT na přelomu let 2000 a 2001 a souběžné vysílání na dvou odlišných platformách („Vzbouřenci“ vs. „Bobovize“).

 Dalším důvodem neodvysílání TV reklamy mohou být neočekávané situace, jako:

  • Útok na New York v září 2001.
  • Povodně na Moravě v roce 1997 a v Čechách v roce 2002.

 V obou těchto případech sice televize vysílají dále, ale zejména veřejnoprávní ČT mění vysílací schéma ve prospěch aktuálního zpravodajství na úkor odvysílání plánovaných reklamních bloků.

O tom, jak se vůči takovým situacím mohou inzerenti alespoň částečně preventivně chránit pojedná některý z budoucích TIPŮ JAK EFEKTIVNĚ NA MEDIÁLNÍ KAMPAŇ.

P. S.: Před rokem 1989 docházelo k přerušování televizního vysílání mnohem častěji než v současnosti. Důvodem ale byly převážně problémy technického rázu. A také se tam tehdy TV reklama ještě tolik nevyskytovala😊.

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach