Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 70: Zrádné ladění

16. 9. 2025, 6:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Setkali jste se někdy při jízdě autem s přeskakováním stanic, kdy vám z rádia uprostřed oblíbené písničky začala hrát z ničeho nic jiná?

Stejně tak se mohou nechtěně smíchat dva reklamní spoty.

Stává se to občas u autorádií s chytrým přelaďováním na jinou regionální frekvenci téže stanice, při přejezdu mezi dvěma různými oblastmi pokrytí signálem.

Příklad z praxe:

Před přípravou regionální rádiové kampaně je tedy při výběru stanic kromě jejich poslechovosti, afinity a poměru cena/výkon vhodné také zkontrolovat, jestli se třeba nově otevíraná prodejna nebo provozovna, kterou chceme kampaní podpořit, nenachází na průsečíku dvou oblastí pokrytí signálem dané regionální rádiové stanice.

To vyčteme z map pokrytí rádiovým signálem, případně si to můžeme otestovat přímo na místě. Pokud žádnou vhodnou stanici nenajdeme, stojí za úvahu doplnit regionální rádio dalšími typy regionálních médií. To znamená venkovní reklamou, regionálním tiskem nebo regionálně cílenou online reklamou.

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach