Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 69: V létě nepřelepovat

22. 7. 2025, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Tip č. 11 pojednával o možnosti přelepu ploch z oblasti venkovní reklamy po 14 dnech, kdy už se příliš nenavyšuje čistý zásah cílové skupiny a dává tedy smysl oživit viditelnost kampaně pro již oslovené motivem novým, případně alespoň přelepkou.

Týká se to samozřejmě těch ploch OOH, které se pronajímají na měsíční bázi (billboardy, smarty a bigy).

Toto řešení je ale diskutabilní během letních prázdnin.

Tam totiž čerpá řada lidí dovolené a Net Reach tak stoupá pravděpodobně pozvolněji i během první půlky měsíce.

Přelep tak je lepší v těchto měsících využít jen když k tomu máme nějaké další důvody.

Příklad z praxe: Přelep motivu v půlce prázdninového měsíce může dávat smysl, třeba když je součástí kampaně teaser na podporu otevření prodejny.

 

 Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach