Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 68: Využijte informace o počasí

2. 7. 2025, 7:30

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Řada inzerovaných produktů nebo služeb má vztah k určitému typu počasí a úrovni venkovních teplot.

Když na tom postavíme naši kreativu, stojí za to si vyhrát také s výběrem vhodných typů médií a prostoru v nich, aby synergicky podpořily naše sdělení.

V online prostředí a denících si můžeme objednat inzerci u sekce o aktuálním počasí.

V TV a rádiích můžeme sponzorovat předpověď počasí.

V OOH můžeme využít plochy opatřené ukazatelem venkovní teploty, které mohou kolemjdoucí zaujmout na delší dobu než plochy běžné. Ale pozor, zajímavá musí být i kreativa, aby se ukazatel s počtem stupňů Celsia nestal jediným magnetem pozornosti a nepřebil naší komunikaci.

Příklady z praxe: Reklama na domácí klimatizace a větráky v létě, a naopak na topná tělesa během chladnějších měsíců.

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach