Také reklamní letáky se v posledních letech postupně přesouvají do online prostředí.
Ale i ty klasické tištěné mají stále svůj význam, zejména pro starší cílové skupiny z venkova. Tam někdy dokonce částečně plní roli sociální, kdy nejeden osamocený senior s minimem kontaktů s okolním světem si tento stav kompenzuje zejména sledováním televize, či čtením pravidelně doručovaných letáků od obchodních řetězců i dalších subjektů.
Naopak zejména mladší cílová skupina ve větších městech už tištěné verze letáků moc nečte a na řadě schránek nebo domovních dveřích činžáků dokonce najdeme nálepky se zákazem jejich vhazování do poštovních schránek.
I při přípravě letákových reklamních kampaní je tedy vhodné zvážit všechna pro a proti a zvolit pro různé cílové skupiny i oblasti vždy tu nejvhodnější strategii.
Příklad z praxe: Atraktivitu letáku může navýšit doplnění komerční části o další zajímavý obsah, ať už se jedná o recepty, soutěže, kvízy nebo křížovky.
Foto: Petr Majerik