Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 66: Jak na letáky

18. 6. 2025, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Také reklamní letáky se v posledních letech postupně přesouvají do online prostředí.

Ale i ty klasické tištěné mají stále svůj význam, zejména pro starší cílové skupiny z venkova. Tam někdy dokonce částečně plní roli sociální, kdy nejeden osamocený senior s minimem kontaktů s okolním světem si tento stav kompenzuje zejména sledováním televize, či čtením pravidelně doručovaných letáků od obchodních řetězců i dalších subjektů.

Naopak zejména mladší cílová skupina ve větších městech už tištěné verze letáků moc nečte a na řadě schránek nebo domovních dveřích činžáků dokonce najdeme nálepky se zákazem jejich vhazování do poštovních schránek.

I při přípravě letákových reklamních kampaní je tedy vhodné zvážit všechna pro a proti a zvolit pro různé cílové skupiny i oblasti vždy tu nejvhodnější strategii.

Příklad z praxe: Atraktivitu letáku může navýšit doplnění komerční části o další zajímavý obsah, ať už se jedná o recepty, soutěže, kvízy nebo křížovky.

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach