Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 65: Celopolep za babku

19. 5. 2025, 8:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Jednou z možností v oblasti OOH je REKLAMA NA TRAMVAJÍCH. Existuje zde celá řada variant. Od nejdražšího celopolepu kompletní tramvaje, přes polep střední části soupravy, až po nejlevnější samolepky různých formátů na bocích tramvajového vozu.

Když máme omezený rozpočet a cena za celopolep tramvaje ve výši několika desítek tisíc korun za měsíc je pro nás nedostupná, můžeme využít alespoň samolepky, které nás měsíčně vyjdou na nižší tisíce korun.

Příklad z praxe: Pokud ale máme to štěstí, že naše firemní barvy se shodují s barvou tramvajových vozů v daném městě (třeba červená v Praze), můžeme vhodně zvolenou grafikou na samolepkách alespoň částečně navodit pocit celopolepu a ušetřit tak desetitisíce korun!

P. S.: Obdobně se dá uvažovat i o reklamě na autobusech.

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach