ZNÁTE TEN ZVLÁŠNÍ POCIT, KDYŽ DORAZÍTE NA PARKOVIŠTĚ PŘED SVÝM OBLÍBENÝM OBCHODEM A ONO ZEJE PRÁZDNOTOU?
Zatímco u některých státních svátků bývají větší obchody zavřené, během jiných nakupovat můžeme.
Mezi ty první patří Nový rok, Velikonoční pondělí, Den vítězství 8. 5., Den české státnosti 28. 9. a Den vzniku samostatného československého státu 28. 10.
Protože mezi lidmi panuje určitá nejistota, během kterých svátků bývá v obchodech zavřeno nebo otevřeno, nabízí se obchodním řetězcům možnost v těchto obdobích adekvátně upravit svou komunikaci.
Ve dnech, kdy mají obchody na státní svátek otevřeno, se obchodním řetězcům nabízí před tímto svátkem možnost krátké intenzivní komunikace na podporů návštěvnosti obchodů. Pojednává o tom TIP č. 63. Ve dnech, kdy je zavřeno, se na to musí jít jinak.
Příklady z praxe:
Tentokrát je vhodnější podporu prodejen utlumit třeba sníženým nákladem letáků i nižší frekvencí inzerce v den před svátkem.
Další alternativou je kampaně ponechat na obvyklé úrovni, ale zakomponovat do nich pozitivním způsobem informaci o zavírací době v obchodech, což může nakupujícím ušetřit zklamání po příjezdu na prázdné parkoviště před jejich oblíbenou prodejnou.
Obchod tak díky tomu u nich může získat plusové body navíc!
P. S.: V posledních letech samozřejmě problém zavřených obchodů částečně řeší online supermarkety.
Foto: Petr Majerik