Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 63: Podpořte své SVÁTEČNÍ PRODEJE

1. 5. 2025, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Zatímco u některých státních svátků bývají větší obchody zavřené, během jiných nakupovat můžeme. Mezi ty druhé patří Velký pátek, Svátek práce - 1. máj, Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje 5. 7., Den upálení mistra Jana Husa 6. 7., Den boje za svobodu a demokracii 17. 11. a Štědrý den 24. 12.

Jelikož mezi lidmi panuje určitá nejistota, během kterých svátků bývá v obchodech otevřeno, nabízí se obchodním řetězcům možnost využít stávající kampaně nebo zrealizovat krátké taktické kampaně k aktuálnímu informování zákazníků o tom, že mají otevřeno.

Ideálními typy médií pro tyto krátké kampaně jsou deníky, online, ale i televize a rádia.

Příklad z praxe: Třeba u probíhající rádiové nebo TV kampaně můžeme na den až dva před svátkem nasadit verzi s informací, že budeme mít na blížící se svátek otevřeno. Jen je třeba si ohlídat, aby se uvedená verze spotu včas nahradila tou standardní a nevysílala se i po svátku. To by působilo kontraproduktivně.

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach