Z řady zdrojů vyplývá, že někteří lidé mají během úplňku problémy s psychikou i s usínáním. Jsou tak vzhůru o něco déle než obvykle. Může se jednat i o dny před a po úplňku, takže hovoříme o období dlouhém až pět dní.
I této skutečnosti můžeme využít v oblasti plánování médií, kdy v uvedených dnech nemusíme až tolik omezovat vysílání našich televizních nebo rádiových spotů v pozdních nočních a brzkých ranních časech.
Příklad z praxe:
Pokud máme v našich pravidlech pro plánování rádiových kampaní nastaveno, že je nebudeme kvůli úbytku posluchačů umisťovat po 22:00, během období úplňku si můžeme dovolit toto pravidlo ignorovat a část spotů umístit i do bloku před půlnocí. Ceny jsou tam totiž téměř o polovinu nižší, než v pásmu do 22:00.
POKUD SE ÚPLNĚK NAVÍC ODEHRÁVÁ O VÍKENDU, kdy po neklidné noci nemusíme brzy vstávat do práce, nabízí se obdobným způsobem posun spotů z ranních víkendových časů 6:00 – 9:00 do pásma 9:00 – 12:00, kdy si rádio pravděpodobně pustí víc posluchačů než obvykle, protože si přispali.
Zajímavé je i porovnat si poslechovosti a nastavení jednotlivých ceníků pro uvedená pásma...
Foto: Petr Majerik