Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 6: Používejte produkty klientů

4. 5. 2022, 10:10

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Ohledně hloubky seznámení se s produkty a službami klientů ze strany členů jejich agenturních týmů se můžeme setkat se dvěma základními přístupy.

Ten první, který je převažující, preferuje detailní seznámení se s daným výrobkem nebo službou zadavatele.  Prostřednictvím vlastní zkušenosti tak totiž získáme ke značkám, pro které připravujeme mediální plán mnohem užší vztah. Ideální je, když se navíc stanou naší srdcovou záležitostí. Tomu někdy napomůže i vhodné rozdělení klientů podle osobního zaměření a zájmů jednotlivých „accountů/client service managerů“ a „plannerů“. Proto mají kosmetické firmy v mediální agentuře na starosti častěji ženy a automobilky naopak muži, i když to samozřejmě není podmínkou.

Ten opačný a méně častý pohled na věc ve své krajní podobě vychází z toho, že opravdový a zkušený profesionál ve svém oboru je schopen vytvořit skvělé řešení jen tak od pracovního stolu pro jakoukoliv cílovou skupinu i bez vlastní zkušenosti s nabídkou klienta. A samozřejmě většina názorů osciluje někde mezi těmito dvěma krajními body, častěji samozřejmě blíž k tomu prvnímu, který také preferuji a mnohokrát se mi osvědčil, protože podle mého názoru může většinou výrazně vylepšit kvalitu navržené mediální strategie.

 

„Používejte produkty klientů, používejte produkty klientů, používejte produkty klientů“, vtloukal nám do hlavy můj první šéf z mezinárodní reklamní agentury DDB Needham Viliam Grácz. A sám byl toho zářným příkladem!

Vlastní zkušenost totiž výrazně prohlubuje seznámení se s danými produkty a službami.

Když nás po mnoha letech úspěšné a příjemné spolupráce (to už bylo o pár let později a v mediální agentuře) opustil z rozhodnutí centrály mezinárodní klient VW Group, kterého jsme naštěstí rychle nahradili značkou Renault, přešel jsem samozřejmě z Audi na Renault. Někteří kolegové, kteří tak neučinili, si pak ode mne mé nové auto půjčovali na schůzky s klientem, aby nemuseli s konkurenční značkou parkovat potupně někde za rohem😊. A navíc ten insight, který člověk načerpá třeba při návštěvách servisu a uplatní pak při rozhovorech s klientem nic nedokáže nahradit!

Foto: Milan Kalouš (který se tak bohužel nedostal na fotku, kde jsme ještě společně s kolegou Jirkou Lelkem vyrazili někdy v roce 1998 na zkušenou do středoevropské centrály Caratu ve Wiesbadenu a k přesunu jsme samozřejmě využili vůz značky Audi od našeho tehdejšího klienta).

PETR MAJERIK
media coach