Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 39: ŠLÁPNUTÍ NA BRZDU

8. 11. 2023, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Už TIP č. 1 se zabýval důležitostí výběru vhodných míst na výběr nosičů venkovní reklamy, a to s ohledem na využití vhodné sezónnosti (okolí finančních úřadů v období podávání daňových přiznání apod.).

Dnešní TIP na tuto problematiku navazuje a nazval bych ho jako „PRINCIP ŠLÁPNUTÍ NA BRZDU“.

Jedná se o výběr billboardů nebo dalších formátů venkovní reklamy v lokacích, kde musí řidič nebo chodec zastavit a tím pádem vidí naši kampaň déle a může se seznámit i s více detaily reklamního sdělení. To je u venkovní reklamy obzvlášť důležité, protože obvykle na její zhlédnutí máme jen několik málo sekund.

Typicky se jedná o místa jako třeba:

  • Světelné křižovatky
  • Železniční přejezdy
  • Přechody pro chodce (zebry)
  • Semaforem řízenou doprava v místě dočasného zúžení vozovky z důvodu její opravy
  • Místa častého výskytu dopravních kolon
  • Okolí tramvajových a autobusových zastávek

Samozřejmostí by měla být spolupráce s osvědčenými vlastníky ploch, aby splňovaly požadavky na bezpečnost silničního provozu i všechna další pravidla. 

Příklad z praxe:

V roce 2022 jsme u kampaně pro portál StartupJobs.cz, který se zabývá zprostředkováním práce nejen ve startupech, vybrali část billboardů právě kvůli jejich umístění na výše uvedených místech, jak je vidět na fotografiích. Kampaň výrazným způsobem přispěla k navýšení návštěvnosti webu společnosti.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

 

Foto: Fotodokumentace BigMedia

PETR MAJERIK
media coach