Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 34: Opanujte OPONOVÉ billboardy

15. 8. 2023, 5:55

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Některé billboardy a další typy nosičů z oblasti venkovní reklamy nám odkrývají reklamní motiv postupně jak se k nim přibližujeme, protože je částečně zakrývá třeba sousední dům. Jedná se o efekt podobný roztahování opony.

Pokud je reklamní plocha vpravo ve směru jízdy, jedná se o její postupné odkrývání zleva (a naopak).

Zejména u dlouhodobých pronájmů reklamních panelů je v takovém případě výhodnější, aby logo inzerenta bylo adekvátně umístěno. U nosičů na pravé straně komunikace vlevo (a naopak). Bude tak déle vidět, zejména na komunikacích, kde často dochází k dopravním zácpám a automobily se vpřed pohybují jen velmi pomalu.

Korporátní manuály některých společností toto bohužel neumožňují, pozici loga není možno měnit. Ve všech ostatních případech to ale stojí za zvážení. Podnět může přijít přímo od zadavatele, nebo od kreativce již v přípravné fázi kampaně, případně i na poslední chvíli od pozorného nákupčího OOH, který na tuto možnost upozorní po obdržení náhledu.

Opačné umístění loga, než je popsáno výše, tedy až na "konci" reklamní plochy by dávalo smysl třeba u atypicky dloooooooooouhé reklamní plochy umístěné na frekventované komunikaci s častými dopravními zácpami, kde by logo bylo součástí nějaké překvapivé pointy, pro kterou by si automobilista postupně "dojel" na základě principu posunu filmového pásu.

Příklad z praxe:

Na přiložené fotografii vidíme příklad dvou namátkově vybraných inzerentů, kteří díky umístění loga vlevo maximalizují u "OPONOVÉHO" billboardu dobu jeho viditelnosti. Zde se velmi pravděpodobně jedná o krátkodobé měsíční kampaně s větším počtem ploch, kde se obvykle umístění loga neřeší, protože v kampani se vyskytují jak plochy vlevo, tak vpravo. U solitérních ploch pronajatých na delší dobu by to však smysl dávalo.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach