Zákon schválnosti obvykle funguje v momentech, kdy to nečekáme. Proto je při důležitých schůzkách a jednáních nejen z oblasti PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ vhodné se připravit i na nejméně pravděpodobné situace. Často se jedná o selhání techniky.
Třeba když marketingový ředitel společně se svou mediální agenturou prezentuje na výjezdním zasedání za Prahou mediální strategii na příští rok a nečekaně dojde k delšímu výpadku proudu, získá od vedení společnosti uznání za papírovou verzi prezentace, kterou si sebou pro jistotu přibalil do zavazadla.
Příklad z praxe
Když jsem pracoval v mediální agentuře, pozvala nás naše mezinárodní centrála na návštěvu, abychom načerpali nové zkušenosti.
Během jednoho týdne jsme měli možnost navštívit jednotlivá oddělení a seznámit se s jejich činností. Byla to vynikající zkušenost, protože u nás byl tehdy obor plánování a nákupu médií úplnou novinkou a všechno jsme dělali „na koleně“. Až postupně se začala objevovat mediální data a SW. Ale to se nám tehdy vlastně hodilo. Kolegové finišovali s přípravou finální verze Prezentace pro významného klienta a najednou došlo k výpadku elektřiny, který trval nečekaně dlouho. Bylo třeba už jen do tabulek doplnit hodnoty CPT a CPP a čekalo se na spuštění příslušných plánovacích SW. Jenže proud byl stále vypnutý kvůli letní bouři s devastujícími účinky na rozvodnou síť a čas odjezdu na schůzku s velkým "P" se neúprosně blížil…
S kolegou jsme začali počítat mediální veličiny ručně, tak jak jsme na to byli doposud zvyklí a dopsali jsme je alespoň na papír. V centrále už to nikdo neuměl, vše dělali „stroje“ a postup byl pro plánovače Black Boxem.
Schůzka dopadla dobře a klient ocenil naši improvizaci v podobě „ruční práce“.
Když jsme na konci týdne vyjížděli z parkoviště před naší centrálou zpátky do Prahy, poprvé nám mávaly na rozloučenou desítky rukou našich kolegů, dokud jsme neodbočili na dálniční přivaděč. „Ti zírali, co?“, pronesl kolega a všechny nás zaplavil pocit blaha, jak jsme podpořili image ČR v zahraničí😊.
NESPOLÉHEJME SE VŽDY JEN NA TECHNIKU.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik