Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 33: Nespoléhejte se jen na techniku

26. 7. 2023, 7:07

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Zákon schválnosti obvykle funguje v momentech, kdy to nečekáme. Proto je při důležitých schůzkách a jednáních nejen z oblasti PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ vhodné se připravit i na nejméně pravděpodobné situace. Často se jedná o selhání techniky.

Třeba když marketingový ředitel společně se svou mediální agenturou prezentuje na výjezdním zasedání za Prahou mediální strategii na příští rok a nečekaně dojde k delšímu výpadku proudu, získá od vedení společnosti uznání za papírovou verzi prezentace, kterou si sebou pro jistotu přibalil do zavazadla.

 

Příklad z praxe

Když jsem pracoval v mediální agentuře, pozvala nás naše mezinárodní centrála na návštěvu, abychom načerpali nové zkušenosti.

Během jednoho týdne jsme měli možnost navštívit jednotlivá oddělení a seznámit se s jejich činností. Byla to vynikající zkušenost, protože u nás byl tehdy obor plánování a nákupu médií úplnou novinkou a všechno jsme dělali „na koleně“. Až postupně se začala objevovat mediální data a SW. Ale to se nám tehdy vlastně hodilo. Kolegové finišovali s přípravou finální verze Prezentace pro významného klienta a najednou došlo k výpadku elektřiny, který trval nečekaně dlouho. Bylo třeba už jen do tabulek doplnit hodnoty CPT a CPP a čekalo se na spuštění příslušných plánovacích SW. Jenže proud byl stále vypnutý kvůli letní bouři s devastujícími účinky na rozvodnou síť a čas odjezdu na schůzku s velkým "P" se neúprosně blížil…

S kolegou jsme začali počítat mediální veličiny ručně, tak jak jsme na to byli doposud  zvyklí a dopsali jsme je alespoň na papír. V centrále už to nikdo neuměl, vše dělali „stroje“ a postup byl pro plánovače Black Boxem.

Schůzka dopadla dobře a klient ocenil naši improvizaci v podobě „ruční práce“.

Když jsme na konci týdne vyjížděli z parkoviště před naší centrálou zpátky do Prahy, poprvé nám mávaly na rozloučenou desítky rukou našich kolegů, dokud jsme neodbočili na dálniční přivaděč. „Ti zírali, co?“, pronesl kolega a všechny nás zaplavil pocit blaha, jak jsme podpořili image ČR v zahraničí😊.

NESPOLÉHEJME SE VŽDY JEN NA TECHNIKU.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach