Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 31: V agentuře, nebo u klienta?

27. 6. 2023, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Pokud si klient vybírá novou mediální agenturu, má možnost se jít podívat do jejích prostor, nebo ji pozvat do svých kanceláří.

Přestože návštěva agentury u klienta mu šetří čas, určitě je lepší navštívit případného budoucího obchodního partnera. Naskytne se nám tak možnost poznat jeho firemní kulturu a porovnat ji s tou naší.

Vypovídací hodnotu má i vkusný a nápaditý interiér, čistota a vybavení kanceláří, ale zejména energie sálající z lidí, na které při naší návštěvě narazíme. Kysele a unaveně se tvářící zaměstnanci ploužící se po ztichlých chodbách nevěstí obvykle nic dobrého. Zato usmívající se dynamičtí lidé jsou určitě větším příslibem případné dobře fungující budoucí spolupráce.

Nejde ale v žádném případě o přílišný kancelářský luxus. Ten může někdy být naopak kontraproduktivní. Především u klientů s menšími rozpočty se mohou objevit obavy ohledně výše honoráře za agenturní služby. Zejména v kombinaci s firemní flotilou aut v garážích, složenou ze značek jako Porsche nebo Maserati.

Stejně odpudivě samozřejmě mohou zapůsobit kanceláře v problematické čtvrti na samé periferii města. A navíc v pátém patře zchátralé budovy bez výtahu a se společnými toaletami ve sklepě, kde nesvítí světlo, dveře nejdou zevnitř zamknout a z koutů se ozývá podezřelé pištění.

S takto extrémní situací se u nás naštěstí v posledních dvaceti letech už téměř nesetkáme. Naopak přibývá designově čistých kancelářských prostor. Ale v devadesátých letech některé kanceláře opravdu působily bizarně. A to jak na straně agentur, tak i některých klientů.

Třetí možností je setkání na neutrální půdě. Nejčastěji v zasedačce nějakého hotelu. Volí ho zpravidla reklamní zadavatel ze zahraničí, který zatím v ČR nemá kanceláře a také se mu nechce objíždět více firem. Může se ale jednat i o tuzemského klienta z opačného konce ČR.

 

Příklad z praxe:

Vyslechl jsem historku, kdy důvodem pro nezahájení spolupráce s agenturou byl nedostatek empatie z její strany. Setkání v agentuře probíhalo v extrémně parném dni a nikoho nenapadlo zařídit klimatizované prostory, ani návštěvě nabídnout nápoje. 

Jindy naopak o vítězi při shodném počtu bodů rozhodla výborná káva u jednoho z účastníků.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach