Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 30: Nechte VLAJKU vlát. Ale!

5. 6. 2023, 9:09

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Víte, že pro využití vlajek a státních symbolů v reklamě platí v rámci platné legislativy (Zákon č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky) specifická pravidla?

Zatímco vlajku je možno v reklamním vizuálu vhodným a důstojným způsobem použít, jen na ní nemohou být umístěny žádné nápisy a vyobrazení, státní znaky se v reklamě vyskytovat nemohou vůbec.

Zejména v oblasti venkovní reklamy je v rámci volebních kampaních občas vidět nějaký příklad porušení těchto zásad, ale může k tomu dojít i u komerčních kampaní. Za jejich dodržování je primárně odpovědná kreativní agentura, potažmo přímý klient. Když ale jejich kontrolní mechanismy selžou, může vše ve finální fázi ještě naštěstí zachránit i pozorný nákupčí venkovní reklamy z agentury mediální, nebo přímo vlastník ploch.

Příklad z praxe:

Nejznámějším příkladem využití motivu státní vlajky u nás byla billboardová kampaň uskutečněná v rámci sporu o plochy u dálnic v průběhu roku 2017.

Použitý motiv byl bez nápisů přes vlajku, takže z tohoto pohledu v pořádku.

Ve sporu šlo však spíše o snahu upozornit kontroverzním způsobem na danou problematiku. Vlajka zde tak posloužila zejména jako generátor velkého množství PR článků a diskuzí na sociálních sítích.

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach