Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 29: Vsaďte na KŘÍŽOVKY!

14. 5. 2023, 14:05

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Doba věnovaná zhlédnutí tiskové inzerce osciluje podle výzkumů oční kamerou kolem jedné sekundy. U těch nejatraktivnějších inzerátů se může jednat i o sekund několik, ale stále je to velmi krátká doba.

Jejímu prodloužení může kromě přitažlivého obsahu a grafiky naštěstí pomoci i nákupčí médií. A to v případě, že si dá záležet na výběru umístění konkrétního inzerátu.

 

Příklady z praxe:

 

Může se jednat třeba o umístění inzerce naproti křížovce, sudoku, rébusu, testu, omalovánkám nebo bludišti.

Všechny uvedené formáty mají potenciál zaujmout čtenáře deníků nebo časopisů na delší dobu a tím se i zvyšuje čas, po který uvidí příslušný inzerát.

 

PETR MAJERIK
media coach