Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 23: Ani u OFFLINE kampaní nezapomínejte na VLASTNÍ MÉDIA

31. 1. 2023, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

V oblasti online reklamy se běžně pracuje s pojmy PAID, OWNED a EARNED MEDIA. Rozlišujeme tedy KOUPENÁ/PLACENÁ, VLASTNÍ a ZÍSKANÁ MÉDIA.

U tradičních médií, tedy offline reklamy, se s těmito pojmy tak často nesetkáme, ale existují zde také. A o jednom z VLASTNÍCH MÉDIÍ je dnešní TIP: Ani u OFFLINE kampaní nezapomeňte na VLASTNÍ MÉDIA.

Pokud třeba máte ve firmě k dispozici FLOTILU AUT, můžete ji využít pro VLASTNÍ PREZENTACI formou reklamních polepů.

Výhodou jsou nulové náklady za pronájem a vysoká pravděpodobnost zásahu vhodné cílové skupiny, protože vaše automobily se zřejmě budou pohybovat nadproporčně v místech jejího přirozeného výskytu. Navíc máte vše pod svou kontrolou.

Může se jednat o auta nákladní i osobní a pokud by s reklamou měli řidiči osobních automobilů z řad vedení firmy, kteří je mají k dispozici i pro soukromé účely problém, dá se využít snímatelná magnetická fólie.

Za VLASTNÍ MÉDIA můžeme u OFFLINE kampaní považovat i FIREMNÍ ČASOPISY (ČILICHILI společnosti Vodafone), VÝROBNÍ A SKLADOVÉ PROSTORY (využívané pro vtipnou formu venkovní reklamy třeba betonárnou ZAPA) a samozřejmě i MÍSTA PRODEJE, kde jsou nejrůznější formy INDOOR reklamy už samozřejmostí.

.

Příklad z praxe:

Nedávno jsem narazil na vtipnou reklamu na "VLASTNÍM" nosiči od společnosti TOI TOI (viz foto), kde myslím ani vulgarismus většinu kolemjdoucích nepohorší:).

 

Foto: Petr Majerik

 

PETR MAJERIK
media coach