Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 19: Walk the talk

11. 11. 2022, 11:11

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Během období lockdownů v souvislosti s C-19 se na delší dobu přesunula většina porad, jednání a obchodních schůzek do virtuálního prostředí. Tato forma komunikace se v oblasti marketingových komunikací ukázala jako funkční, ale samozřejmě nedokázala zcela nahradit osobní setkání.

Na druhou stranu díky tomu, že odpadlo přesouvání se na schůzky, získali jsme několik hodin času denně navíc. Využil jsem je k tomu, že jsem začal pravidelně chodit. Jako minimální cíl jsem si stanovil obligátní hranici 10.000 kroků denně.

Kromě toho, že jsem minimalizoval cestování autem i MHD, přinesla mi chůze i další nečekané benefity. Kromě poznání nových míst, na která bych se jinak nedostal, také začaly postupně přicházet nové nápady. Vypozoroval jsem, že náš mozek se při chůzi dostává do stavu, kdy je schopen generovat zajímavé nápady a myšlenky.

Jedním z těch nápadů bylo navrhnout místo videokonference druhé straně společnou procházku, ideálně někde v přírodě. Pracovně jsem to nazval „WALK THE TALK“. Je až neskutečné, jaké nové podněty během takovýchto uvolněných „brainstormingů“ mimo kancelářských prostor mohou vzniknout! S některými obchodními partnery v nich tedy pokračujeme i nadále. A potěšilo mě, že někteří z nich je začali praktikovat i s dalšími svými kontakty.

Můžeme tedy konstatovat, že změna prostředí spojená s aktivním pohybem může přinést nové nápady. A samozřejmě nejen v oblasti plánování médií, ale napříč všemi obory, i v osobním životě.

Trocha statistiky na závěr

Spočítal jsem si, že za rok jsem ušel při denním průměru přes 11.000 kroků kolem 2.800 kilometrů. To je jako dojít pěšky z Prahy do Aleppa, které jsem si po přečtení povídky od Irwina Shawa Stalo se v Aleppu přál vždycky navštívit...

 

Foto: Petr Majerik

 

Na fotografii „WALK THE TALK“, při kterém se mnou při výstupu na Třeštibok právník Jozef Haládik řešil, jak může klient ukončit roční závazek s médii bez sankce v době kdy byl první lockdown a v této oblasti tehdy panovala velká právní nejistota. Naštěstí se nakonec většina médií se zachovala vůči klientům velkoryse a s citem pro jejich aktuální možnosti.

 

 

PETR MAJERIK
media coach