Dnes si zrekapitulujeme sedmou desítku TIPŮ z cyklu „Jak efektivně na mediální kampaň":
61) Využijte úplněk. Skutečnosti, že někteří lidé mají během úplňku problémy s usínáním můžeme využít tak, že v uvedených dnech nemusíme až tolik omezovat vysílání našich televizních nebo rádiových spotů v pozdních nočních časech.
62) Co se změnou času. Přechod na zimní nebo letní čas může mít vliv na konzumaci médií a je tedy lepší přizpůsobit jim náš mediální plán. Sponzoring ranní show na TV, která začíná už v 6:00, bude lepší si vybrat až pozdější týden v rámci měsíce. Je tam větší šance, že se změně času větší část lidí už stačila přizpůsobit a nezaspí tak časný ranní pořad.
63) Podpořte sváteční prodeje. Jelikož mezi lidmi panuje určitá nejistota, během kterých státních svátků bývá v obchodech otevřeno, nabízí se obchodním řetězcům možnost podpořit návštěvnost informováním zákazníků o tom, že mají otevřeno.
64) Co se zavíracími dny. Tentokrát je vhodnější podporu prodejen utlumit třeba sníženým nákladem letáků i nižší frekvencí inzerce v den před svátkem. Do kampaní můžeme pozitivním způsobem zakomponovat informaci o zavírací době v obchodech, což může nakupujícím ušetřit zklamání po příjezdu na prázdné parkoviště.
65) Celopolep za babku. Když nám omezený rozpočet neumožňuje celopolep tramvaje, ale máme to štěstí, že se naše firemní barvy shodují s barvou tramvajových vozů, můžeme využít alespoň vhodně upravené a levnější samolepky, splývající barevně s tramvají.
66) Jak na letáky. Atraktivitu letáku může navýšit doplnění komerční části o další zajímavý obsah, ať už se jedná o recepty, soutěže, kvízy nebo křížovky.
67) Jak na slunovrat. LETNÍ SLUNOVRAT je nejdelším dnem v roce. A tak pokud nám to dává smysl z byznysového hlediska, můžeme ho pro jednodenní guerilla kampaň využít na maximum.
68) Využijte informace o počasí. Řada inzerovaných produktů má vztah k určitému typu počasí a úrovni venkovních teplot. Když na tom postavíme naši kreativu, stojí za to si vyhrát také s výběrem vhodných typů médií, aby synergicky podpořily naše sdělení. V TV a rádiích můžeme sponzorovat předpověď počasí, v OOH můžeme využít plochy opatřené ukazatelem venkovní teploty.
69) V létě nepřelepovat. Během letních prázdnin čerpá řada lidí dovolené a Net Reach tak stoupá pozvolněji. Přelep motivu v půlce měsíční kampaně tak dává smysl využít jen když k tomu máme nějaké další důvody.
70) Zrádné ladění. Před přípravou regionální rádiové kampaně je při výběru stanic vhodné zkontrolovat, jestli se třeba nově otevíraná prodejna, kterou chceme kampaní podpořit, nenachází na průsečíku dvou oblastí pokrytí signálem, kde může docházet k nechtěnému prolínání se různých reklamních spotů. Pokud žádnou vhodnou stanici nenajdeme, stojí za úvahu doplnit regionální rádio dalšími typy regionálních médií.
Foto: Petr Majerik