Dnes si zrekapitulujeme třetí desítku TIPŮ z cyklu „Jak efektivně na mediální kampaň“:
21) Jednou z cest, jak se dostat s naším reklamním sdělením do míst bez standardních formátů venkovní reklamy je VYUŽITÍ MOBILNÍCH NOSIČŮ. Příklad: Mobilní nosiče se využívají zejména v rámci politického marketingu při VOLEBNÍCH KAMPANÍCH a v komerční sféře třeba při OTEVÍRÁNÍ NOVÉ PRODEJNY v centru města.
22) Pokud maximalizujeme AFINITU (vhodnost prostředí), snižujeme ZÁSAH cílové skupiny. Příklad: Nejvíc afinitní prostředí je obvykle konzumováno menší skupinou lidí. Jedná se tedy o méně konzumované rádiové a televizní reklamní bloky nebo tiskové tituly. Ideální je tedy ZÁSAH a AFINITU VYVAŽOVAT.
23) Ani u OFFLINE kampaní nezapomeňte na VLASTNÍ („owned“) MÉDIA, kde naplatíme za jejich využití. Příklad: Za VLASTNÍ MÉDIA můžeme u OFFLINE kampaní kromě POLEPŮ FIREMNÍCH AUT považovat FIREMNÍ ČASOPISY, VÝROBNÍ A SKLADOVÉ PROSTORY a samozřejmě i MÍSTA PRODEJE, kam všude také můžeme umístit naši reklamu.
24) REKLAMNÍ PLOCHY „přes roh“. Příklad: Forma sdělení maximálně využívá specifický prvek venkovní reklamy - dispozici „PŘES ROH“ budovy.
25) TENDRY VYHRÁVAJÍ TÝMY TVOŘENÉ RŮZNÝMI OSOBNOSTNÍMI TYPY. Příklad: Důležitou prezentaci by měl „nastartovat“ EXTRAVERT.
26) Při volbě nejvhodnějších médií vycházíme z kritérií pro jejich optimální výběr. Příklad: Posuzujeme parametry jako rychlost a šíře ZÁSAHU cílové skupiny, přesnost CÍLENÍ, ZAPAMATOVATELNOST reklamy, vliv na IMIDŽ, NÁKLADY, VĚROHODNOST, možnost REGIONÁLNÍHO CÍLENÍ atd.
27) I práce „ZADARMO“ se může ukázat jako dobrá investice, protože obdarovaný se nám možná bude chtít odvděčit. Příklad: Vypracování ANALÝZY aktivit konkurence pro potenciálního klienta bez nároku na ODMĚNU může na základě PRINCIPU RECIPROCITY pomoci k navázání budoucí spolupráce.
28) ATYPICKOU DISPOZICI v oblasti venkovní reklamy UMOCNĚTE ŘEŠENÍM NA MÍRU. Příklad: Třeba motiv reklamní plachty se dvěma NEZAKRYTÝMI OKNY může využít ke vtipné komunikaci výrobce oken nebo čistících prostředků na okna.
29) Pečlivý výběr UMÍSTĚNÍ TISKOVÉ INZERCE umocní její EFEKT. Příklad: Může se jednat třeba o umístění inzerce naproti KŘÍŽOVCE, SUDOKU, RÉBUSU, TESTU, OMALOVÁNKÁM nebo BLUDIŠTI.
30) Nezapomínejte, že PRO VYUŽITÍ VLAJEK a STÁTNÍCH SYMBOLŮ v reklamě PLATÍ SPECIFICKÁ PRAVIDLA. Příklad: Zejména u volebních kampaní v oblasti venkovní reklamy bývá často na VLAJCE ČR umístěn nápis, což je nepřípustné.
Na prvních třech místech v počtu zhlédnutí se umístily příspěvky:
- TIP č. 22: U AFINITY netlačte na pilu
- TIP č. 24: POINTA hned ZA ROHEM
- TIP č. 28: ATYPICKOU DISPOZICI umocněte ŘEŠENÍM NA MÍRU
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik; vizuál AnFas