Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? REKAPITULACE TIPŮ č. 1 až 10

1. 7. 2023, 6:30

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Dnes si zrekapitulujeme prvních 10 TIPŮ z cyklu „Jak efektivně na mediální kampaň“:

1) Při výběru ploch u kampaní z oblasti venkovní reklamy můžete počet zhlédnutí navýšit tím, že část panelů umístíte do míst, kde je v daném období vyšší koncentrace naší cílové skupiny (Příklady: okolí finančních úřadů v době podávání daňových přiznání, okolí pneuservisů v období přezouvání pneumatik).

2) Včasným dodáním plakátů do kampaně v oblasti venkovní reklamy můžete její délku prodloužit až o šest dní.

3) Nezapomínejte na mediálně kreativní řešení. Jedná se o netradiční využití médií s potenciálem nadprůměrného zaujetí cílové skupiny (Příklady: první „falešné obálky u deníků, první vklady CD a DVD nosičů do magazínů).

4) TV reklamu můžete smysluplně zrealizovat i v letním období, přestože v něm klesá její sledovanost (Příklad: větší důraz klademe na reklamní bloky po 20:00).

5) Lepší, než maximalizovat Zásah cílové skupiny je ho optimalizovat spolu s Frekvencí (Příklad: Třeba u kampaně s velmi nízkou intenzitou 300 TRP´s bude obvykle vhodnější, když ji 50 % naší cílové skupiny zaznamená v průměru 6 x, než když ji 90 % zaznamená jen 3,3 x).

6) Používejte produkty klientů. Pomůže vám to lépe je poznat a přijít s optimálním doporučením mediální komunikace.

7) Nerezignujte úplně na výběr TV pořadů, kde bude umístěna vaše reklamní kampaň. Ale spíš jen korigujte předvýběr vzniklý analýzou dat o sledovanosti.

8) Využití celebrit v reklamě je dobré vždy předem důkladně zvážit. Může totiž mít vliv i na plánování a nákup reklamy v médiích.

9) Má-li to smysl z byznysového pohledu, při volbě měsíce pro kampaň v oblasti venkovní reklamy zohledněte jeho délku (Příklad: Březen je o tři dny delší, než únor).

10) Nezapomínejte na sekundární ani případné další doplňkové cílové skupiny (Příklad: U kampaní na hračky cílíme kromě dětí i na jejich rodiče a prarodiče).

 

Na prvních třech místech v počtu zhlédnutí se umístily příspěvky:

 

  1. TIP č. 4: TV reklamu můžete smysluplně zrealizovat i v letním období.
  2. TIP č. 2: Včasným dodáním plakátů do kampaně v oblasti venkovní reklamy můžete její délku prodloužit až o šest dní.
  3. TIP č. 6: Používejte produkty klientů.

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

 

 

Foto: Petr Majerik

 

PETR MAJERIK
media coach